فندق سلمان الجزء الرابع

قصة سلمى فى فندق سلمان الجزء الرابع

سلمي : انا عاوزة اعرف دلوقت مين الراجل ده والا فعلا همشي من الفندق العجيب ده
كريم : ياستي لو عجبك اجوزهولك
سلمي : بعصبية هو ده وقت هزار انت شايف ده وقت هزار انت شخص عجيب
كريم : طب اهدي وانا هحكيلك
نشأت : صوتك بيعلي تاني فالمكان في ايه فاكره نفسك فين
كريم : احنا اسفين هو بس فيه عميل ضايقها وهؤ متكلمتش اسفين يلا علي شغلنا
سلمي : بسسس انا
كريم : قولت يلا وبعدين هحكيلك هتاخدي جزا فأول يوم
سلمي : امرك انا طلعت الغرف وتتمت عليها كلها
المفروض اعمل ايه تني استاذ نشأت
نشأت : ما اجي اعرفك علي شغلك ولا اشتغل مكانك بالمره بيجيبوها منين الاشياء دي
.. مشي نشأت وهو بيكلم نفسه بعصبية
سلمي : اهو استاذ نشأت مشي فهمني بقي
كريم : شكلي هترفد علي ايدك بس أنا موافق بصي ياستي الراجل اللي مجننك ده مات للاسف مش هتلاقي تتجوزيه
سلمي : مات ازاي انا شوفته
كريم : اكيد حد شبهه هو مات وده اللي اعرفه ناس قالتلي أنه ابو صاحب الفندق وناس قالت إنه عمه بس عشان هو كان صاحب الفندق فهو سايب صورته متعلقة بس اللي اعرفه انه مات
سلمي : اومال انا شوفت مين هتجنن
كريم : اللي اقدر اقولهولك بلاش غرفه ٥٠٥ دي من ضمن التنبيهات ازاي محدش نبه عليكي بيها دي السبب أن جميله فقدت الكلام
سلمي : ازاي بقي مش انت قولت مش عارف ازاي
كريم: اه معرفش ازاي بس سمعت اشاعات انها كانت بتتكلم وشافت حاجه خليتها متتكلمش تاني وبقت خرسا
سلمي : كده فهمت نظره الخوف فعنيها اول ما شافتني بخبط ع الغرفه
كريم : اكيد من حقها تخاف طالما ده سبب تعبها
سلمي : طب انا خلصت اعمل ايه دلوقت
كريم : المفروض تنزلي تشرفي تحت طالما مريتي ع الغرف وتمام والساعه تلاته ترجعي تاني بعد نزولهم للغدا
سلمي : تمام اوكي بس …
عبد المغني : استاذه سلمي المدير عاوزك
سلمي : قوله جايه حالا
كريم : انتي عملتي ايه المدير مش بيسال ع حد غير فالشديد الاوي
سلمي : معملتش حاجه متقلقنيش من فضلك انا متوتره لوحدي
خرجت سلمي وراحت تتكلم مع المدير
سلمي : حضرتك ندهتلي
المدير : انتي خدتي تنبيهاتك من نشأت ولا لا
سلمي : تنبيهات ايه انا مش فاهمه حاجه
المدير : مش معني انك جايه بواسطة تفتكري نفسك اشتريتي الفندق
سلمي : طيب انا عملت ايه
المدير : غرفه ٥٠٥ مشوفكيش تلمحي طرفها بعينك ولو مش عاجبك خلاص متكمليش فالمكان كلامي مفهوم
سلمي فسرها .. هما لحقوا بلغوك
المدير سمعتك وعلي فكره انا مش قاعد هنا وخلاص انا المكان كله بشغله من مكاني ده سامعه
سلمي : انا محدش قالي حاجه ع الغرفه كل التنبيه كان ع البدروم انا مش فاهمه ايه الفندق الملبوس ده اللي كله ممنوعات
المدير : كلامي واضح مش هتكلم كتير
سلمي : وعينها وقعت ع اسم المدير ع المكتب (هو حضرتك اسمك سليم سامي )
المدير : نعم !
سلمي : اصل انا اسمي سلمي سليم مش غريبه
دي
المدير : شرفتي ياانسه وده اخر لفت نظر ليكي
سلمي : اسفه استاذنك بس ممكن سؤال
المدير : بص بحدة وسكت
سلمي : هي صوره مين اللي حضرتك معلقها هنا وفالرسيبشن بتاع الفندق هو ده سلمان اللي الفندق باسمه
المدير : زادت حدته فالبصة
سلمي : طب خلاص انا خارجه استاذنك
خرجت سلمي وهي عماله تبرطم وبصت فالساعه لاقت وقت الغدا هيبدا فراحت تمر علي الغرف وبدأت تمر علي الغرف وتشرف ع النضافة والنظام فالغرف والدنيا تمام
وهي بتمر لاقت الغرفة منوره وفيها صوت موسيقي ففهمت أن كده فيها حد لسه هتخبط افتكرت المدير وكلامه فنزلت سلمتين وبعدها طلعت تاني ناحية الغرف بس فجاه لاقت ورقه بتخرج من تحت الباب مكتوب عليها …
تابع الجزء الخامس

مقالات ذات صلة

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى